Siirry sisältöön

Sopimusehdot ja sopimuksen peruminen

Sovellamme sähkönmyyntisopimuksissa sopimus/tuotekohtaisia ehtoja sekä Energiateollisuus ry:n suosittelemia yleisiä sähkönmyyntiehtoja.

Yleiset sähkönmyyntiehdot ovat osa sähkönkäyttäjän ja sähkönmyyjän välistä sähkönmyyntisopimusta ja ehtoja sovelletaan kaikkiin Omavoima Oy:n sähkönmyyntikohteisiin. Pidätämme oikeuden tarkistaa asiakkaan luottotiedot tilauksen yhteydessä ja olla vahvistamatta sopimusta.

Sähkönmyyntiehdot SME 2014, 1.1.2015 alkaen

Sähkösopimusten tuotekohtaiset ehdot

Sähkönmyyntisopimuksen peruminen

Lähetämme sopimustilauksista vahvistusilmoituksen joko postitse tai sähköpostitse sopimustyypistä ja asiakkaan toiveesta riippuen. Vahvistuksen saapumisesta alkaen asiakkaillamme on 14 vrk:n peruutusoikeus. Sähkösopimuksen peruutuksen syytä ei tarvitse ilmoittaa.

Sopimuksen perumiseksi tarvitsemme asiakkaan nimen, lähi- ja postiosoitteen, puhelinnumeron ja mahdollisen sähköpostiosoitteen. Perumispäätöksestä voi ilmoittaa meille esimerkiksi kirjeellä postitse, soittamalla asiakaspalveluumme, yhteydenottolomakkeella tai sähköpostilla. Sähkösopimuksen peruuttamisessa voi käyttää vahvistuksen mukana toimitettua peruutuslomaketta, mutta asiasta voi kertoa myös vapaamuotoisella kirjeellä tai sähköpostilla. Huomaathan, että sähkömyyntisopimuksen perumalla sinulla ei ole voimassa olevaa sähkönmyyntisopimusta Omavoiman kanssa. Voimassa oleva sähkönmyyntisopimus on sähköntoimituksen edellytys eli ilman sähkönmyyntisopimusta emme voi toimittaa sinulle sähköä.

Kun olemme vastaanottaneet perumisilmoituksen, niin sähkösopimus raukeaa. Jos olet pyytänyt sähköntoimituksen aloittamista ennen peruuttamisajan päättymistä, on sinun maksettava meille peruuttamisilmoituksen tekemiseen mennessä toimitetusta sähköstä sopimusvahvistuksen mukainen korvaus.

Kuluttajatietoa sopimuksista

Elinkeinonharjoittajan on annettava 9.1.2016 lähtien verkkosivullaan kuluttajille tieto tuomioistuimen ulkopuolisesta riidanratkaisuelimestä, joka on toimivaltainen kuluttajan ja elinkeinonharjoittajan välisessä riita-asiassa. Velvoite perustuu kuluttajansuojalakiin tehtyyn lisäykseen.

Pyrimme ensisijaisesti ratkaisemaan mahdolliset sopimukseen liittyvät erimielisyydet sopimuskumppaneiden välisillä neuvotteluilla. Jos sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).