Laskutus

Laskun maksamiseen liittyvät asiat 

Voit hoitaa laskun maksamiseen liittyvät asiat helposti suoraan laskutuskumppanimme Lowell Oy:n kanssa. Laskun sisältöä tai käytetyn energian määrää koskevissa kysymyksissä autamme asiakaspalvelussamme arkisin klo 8-20.

Lowell Suomi Oy
puh (02) 2700 390
laskutus(a)lowell.com
avoinna ma-pe klo 8-20, la klo 10-15
sähköinen asiointikanava oma.lowell.fi/laskutus

Lowellin sähköisissä palveluissa voit

  • tarkastella laskutietojasi ja selata laskuarkistoa

  • siirtää sähkölaskusi eräpäivää

  • hoitaa myöhässä olevan maksun tai perintäasian kuntoon (Oma Lowell Perintä)

Jos laskua ei Lowellin tietojen mukaan maksettu, kun eräpäivästä on kulunut noin viikko, voit saada Lowellilta muistutustekstiviestin. Maksamalla erääntyneen sähkölaskun heti muistutuksen saatuasi vältyt mahdollisilta lisäkuluilta. 

Lähetämme asiakkaillemme sähkölaskuja kerran kuussa ja mittaamme sähkönkulutuksesi etäluettavalla sähkömittarilla tunneittain. Laskuerittelystä näet laskutusjakson kulutuksen ja laskujen suuruus vaihtelee toteutuneen sähkönkäytön mukaan. Sähkölämmittäjän kesäajan laskut ovat tästä syystä merkittävästi talvikauden sähkölaskuja pienempiä. Kaikki usein kysytyt kysymykset sähkölaskuista löydät täältä >>

Sähkölaskun lukuohje >>

Laskulla näkyvät käyttöpaikkatunnukset korvataan GSRN-tunnuksilla

Energia-alan siirtyessä helmikuussa 2022 koko Suomen tasolla yhteisen datahubin käyttöön, muutttuvat myös laskulla näkyvät tiedot käyttöpaikkatunnuksen osalta. Vanhat käyttöpaikkatunnukset korvataan uusilla 18 merkistä koostuvilla GSRN-tunnuksilla. Uudet ​GSRN-tunnukset muodostuvat kolmesta osasta; yritystunnisteesta, yksilöllisestä tunnuksesta ja tarkastusnumerosta. Viimeiset yhdeksän merkkiä ovat yksilöllisiä jokaisella käyttöpaikalla.

Jatkossa sähkölaskun eräpäivä voi vaihdella kuukausittain

Aiemmin laskujemme eräpäivät ovat aina olleet kuukauden 23. päivä. Jatkossa eräpäivä voi vaihdella riippuen laskuntekopäivästä, eli esimerkiksi jos lasku tehdään kuun 3.päivä, siihen lasketaan +14 vuorokautta maksuaikaa, jolloin eräpäiväksi muodostuu 17.päivä.

Tilaa helppo e-lasku tai sähköpostilasku

E-lasku on turvallinen, helppo ja ympäristöystävällinen laskutustapa. Säästyt tili- ja vii­tenumeroiden näppäilyltä ja vain hyväksyntä verkko- tai mobiilipankissa riittää. Saat yksi­tyiskohtaisemmat ohjeet e-laskun tilaamiseen omasta pankistasi. 

Leppäkosken ja Valkeakosken Energian puolelta siirtyneille asiakkaille olemme lähettäneet tammikuussa 2022 e-laskuehdotuksen suoraan verkkopankkiin. Hyväksymällä ehdotuksen helmikuun puoliväliin mennessä jatkuu e-laskutuksesi automaattisesti viimeistään maaliskuussa, vaikka laskuttaja vaihtuu Leppäkoskesta tai Valkeakoskesta Omavoimaksi. Jos hyväksyt e-laskuehdotuksen vasta helmikuun puolivälissä, kun olemme jo lähettäneet helmikuun sähkölaskut, saat helmikuun sähkölaskun paperisena. Maaliskuusta alkaen laskutus jatkuu taas e-laskuna.

Tarjoamme laskutusvaihtoehtona myös sähköpostilaskua. Voit tilata sähkölaskusi sähköpostiisi pdf-tiedostona ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.