Artikkeli on julkaistu Omavoiman asiakaslehdessä 12.6.2024. Teksti Oskari Hiipakka & kuva Anna Liukas.

Sähkönmyynnin asiantuntija

Olen tehnyt koko työurani energia-alalla ja sähkönmyynnin parissa. Alaa olen päässyt tarkastelemaan parin erilaisen yhtiön silmin ja saanut toimia useammalla eri markkinalla. Omavoima on minulle ensimmäinen yhtiö, jolle paikallisuus on keskeisessä roolissa. Tulemme pitämään paikallisuuden vahvasti mukana Omavoiman toiminnassa jatkossakin.

Muutosten keskellä asiakastarpeet ykkösenä

Omavoiman johtoajatukset eli ystävällinen palvelu, luotettavuus sekä vastuullisuus ohjaavat liiketoimintaamme. Viimeisen 15 vuoden aikana sähkön jälleenmyynnissä on tapahtunut paljon: digitalisaation kiihtyminen, markkinan konsolidoituminen eli toimijoiden yhdistyminen, energiakriisi sekä asiakkaiden kiinnostus uudenlaisia tuotteita kohtaan. Yksi asia ei kuitenkaan ole muuttunut: tarve tarjota asiakkaille juuri sellaisia ratkaisuja, mitä he tarvitsevat.

Asiakaskokemuksen kehittäminen

Tulemme jatkossakin panostamaan asiakaslähtöiseen kehitykseen ja asiakkaidemme kuunteluun. Vain asiakkaita kuuntelemalla tiedämme, minkälaisin tarpeisiin meidän energiayhtiönä oletetaan vastaavan. Näen, että Omavoima on luotettava ja vastuullinen paikallisesti palveleva sähkönmyyjä, jolla on valtakunnallisesti pärjäävät tuotteet sekä palvelut. Ja tähän tavoitteeseen pääsemme parhaiten pitämällä asiakkaan kaiken ytimessä.

Oskari Hiipakka aloitti Omavoiman toimitusjohtajana huhtikuussa 2024.