Siirry sisältöön

E-laskuehdotus verkkopankkiin

Tilaa e-laskuehdotus Omavoimalta suoraan omaan verkkopankkiisi alla olevalla lomakkeella.
Yleiset ohjeet e-laskun käyttöönottoon löydät täältä.

Ehdotuksen tilaamiseksi tarvitaan joko asiakasnumero tai syntymäaika ILMAN henkilötunnuksen loppuosaa. Asiakasnumeron löydät tuoreimman sähkömyyntilaskun oikeasta yläkulmasta, kentästä nimeltään Asiakasnumero. Huomaathan, että jos et itse hyväksy e-laskuehdotusta verkkopankissa, saapuvat laskut jatkossakin paperisina.

Jos paperilaskusi on hukkunut, löydät sähkölaskujen pdf-kopiot myös Oiva Onlinesta, Omat tiedot-osiosta.

E-laskuehdotuksen tilaaminen

E-laskuehdotus

Täytä alla olevista kentistä toinen, joko Asiakasnumero tai Syntymäaika. Syntymäaika ilmoitetaan muodossa xx.xx.xxxx ILMAN henkilötunnuksen loppuosaa.
Uutiskirjelupa(Pakollinen)
Tietojen käsittelylupa(Pakollinen)

E-laskut usein kysytyt

E-lasku on hyvin turvallinen laskutusvaihtoehto, joka saapuu perille myös mahdollisten postinkulun katkosten aikaan. E-lasku toimitetaan aina suoraan omaan verkkopankkiin ja pankit tunnistavat e-laskun lähettäjän ja maksajan. Kun tilaat sähkölaskun e-laskuna, ovat laskun tiedot aina valmiiksi oikein syötettyinä eli maksu menee varmasti oikealle tilille.

Voit muokata e-laskun tietoja verkkopankissasi. Voit muuttaa esimerkiksi e-laskun maksutiliä tai aikaistaa eräpäivää. Voit myös muokata e-laskutilauksen asetuksia siten, että tietyn summan alittavat laskut menevät maksuun automaattisesti tietyltä tililtä, mutta rajaa suuremmat summat pitää hyväksyä erikseen.

Otettuasi digipostipalvelu-Kivran käyttöösi, saat automaattisesti kaikilta palvelun käyttöönottaneilta tahoilta postit Kivraan. Kivraan siirtyvät ainoastaan paperipostit ja esim. sähköpostilaskut, mutta olemassa olevat e-laskusopimukset eivät muutu. Jos haluat siirtää e-laskusi Kivraan, pitää e-laskusopimus purkaa erikseen.